CASE

CASE: Charlottenlund Travbane

Charlottenlund Travbane manglede indhold og styring af deres digitale kanaler. Der var faldende besøgstal og manglende relevant indhold på siderne. En del af forklaringen var helt simpel, man gav det ikke nok opmærksomhed, og lavede for få opslag. Kun hjemmesiden fik opdateringer, og det var kun sportsnyheder.

Video blev løsningen. Og det der begyndte som en lang kampagne for at få flere besøgende i det digitale univers, udmøntede sig også i flere fysiske besøgende. Og det på trods af coronaudbrud og følgende publikumsrestriktioner. I starten af nedlukningen blev især Facebook brugt offensivt i forhold til at holde alle omkring sporten opdaterede. Direktøren for Charlottenlund Travbane havde en unik mulighed for at forklare og bruge tid på de daglige Covid-19 opdateringer.

Instagram løftede sig med 25% over en periode på 6 måneder, og Facebook fik 40% flere videovisninger.

Charlottenlund Travbanes digitale kanaler består af: hjemmesider, Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, Twitter.

Vi skulle skabe et koncept som gjorde det muligt at forene sporten og underholdning under et. Fokus på video med direktøren, og små reklamefilm fra løbsdagene. Masser af livevideo og reportagebilleder skaffede liv og engagement på Facebook.

Mejnecke Media har også udarbejdet en kommunikationsstrategi med KPI, og operationelle redskaber. En plan, som er en del af den samlede strategi om at få flere nye besøgende til Lunden.

Det var vigtigt at levere relevant indhold til Charlottenlund Travbanes målgruppe og med video content marketing oplevede vi at kunderne brugte længere tid på dit Facebbook og Instagram.

Især de korte reklamefilm som indeholdt både tekst, speak og billeder gav god respons hos målgruppen.

Eksempel på en kort reklamefilm med stor effekt

Bliv klogere på hvad kreativ, strategisk kommunikation, kan gøre for dit brand. Få inspiration til at skabe en historie omkring dit brand eller din sag. For storytelling og kreativ vinkling er mindst lige så vigtig i B2B-segmentet, som det er i B2C.

Opbyg kendskab på sociale medier – den største medieplatform af dem alle
Hvis forbrugerne ikke kender dit brand, bliver de heller ikke dine kunder. Det er stadig billigt at benytte sociale medier til at skabe, øge og udbygge kendskab, men du skal have en strategi for, hvad du vil med dine digitale mediekanaler.

kraftig vækst på næsten alle områder.

Ønsker du et samarbejde med os? send os en besked eller giv os et kald. Vi både griner og drikker kaffe.

Direktør Klaus Koch brugte muligheden for direkte kommunikation under Coronakrisen.