FIlmstrategi, filmkommunikation, strategi, film og video,

Det bliver ikke SEO, der redder dig

Det er ikke længere et problem at lave indhold. Nu ligger udfordringen i at lave noget kvalitet, som fastholder og interesserer publikum. 

Før var det nok at lave en video med sin IPhone op af en hvid væg. Bare man lavede nok indhold, så skulle algoritmen nok klare resten og man fik gode views. I dag er det bare ikke godt nok. Det er kedeligt og derfor klikker folk væk. Men visuelt indhold er ikke mindre vigtigt af den grund. Tværdigmod. 

”22. 81% of respondents claim video is still the hardest type of content to produce ” Contently & Libris

Popcorn og gåsehud

Film fanger og bevæger os. Der er så mange muligheder for at lave spændingskurver, og smukke historier. Vi kender det jo fra biografens mørke. Pludselig er der gået to timer, og vi har siddet yderst på stolen og været helt opslugt. Vi har været fanget ind i den magiske verden af Disney, Marvel eller Pixar. På kort tid er vi blevet introduceret til forskellige personer, plots og tvists, som har fået os til at holde af personerne. 

Selvfølgelig kan vi ikke lave indhold, der matcher de milliondyre Hollywoodproduktioner, men der er én ting vi sagtens kan tage med. For vi har mindst én ting til fælles. Den gode historie. 

Den gode historie dør aldrig. Derfor genlæser vi stadig HC Andersen og Astrid Lindgren. Den gode historie er det, som skal få os væk fra det dårlige indhold og give kommunikationen et ekstra løft. 

Der findes masser af data, der kan hjælpe os på vej, men det vigtigste er at huske hvorfor andre end din mor og kæreste skal se dit nyeste opslag. Den gode historie er kommet for at blive, og selv om vi bruger oceaner af tid på at tilfredsstille den evigt sultne algoritme, så er det indhold med historier vi husker. 

”43% of people want to see more video content from marketers.” (HubSpot, 201) (Source: https://www.hubspot.com/marketing-statistics)

Konklusion

Videokommunikation er vigtigere end før. Men sørg for at indholdet er spændende nok til at fastholde og engagere. Historier bliver husket, det gør et logo ikke. Det handler om mennesker. Ring eller skriv for at høre mere om hvad jeg kan hjælpe dig med.